Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN
4 essentiële tips voordat je aan de slag gaat om drukwerk te bestellen!

4 essentiële tips voordat je aan de slag gaat om drukwerk te bestellen!

Ook vandaag de dag is drukwerk nog steeds heel belangrijk. Het is onderdeel van een afwisselende marketingstrategie. De vele online advertenties kennen we wel, maar kijk op straat nog maar eens goed om je heen. Omdat we er zo aan gewend zijn, zien we het niet altijd meer even bewust. De winkelstraten hangen vol met uithangborden, vlaggen en stoepborden. Er hangen nog steeds posters in bushokjes en er worden nog steeds flyers uitgedeeld om een actie te delen. We geven je een aantal tips waar wij veel van hebben geleerd bij het bestellen van online drukwerk

1. Weet wie je doelgroep is 

Voordat je start met het maken van je marketingmateriaal, moet je eerst goed weten wie je doelgroep is. Wie zijn ze, wat willen ze en hoe gebruiken ze media? Als je dit weet, kun je materialen maken die echt aanslaan bij je doelgroep en zorgen dat je campagne succesvoller wordt. Het liefste wil je dit laten doen door een professionele vormgever, maar tegenwoordig zijn er verschillende tools beschikbaar om zelf aan de gang te gaan met ontwerpen. Stel jezelf de vraag of je daar tijd en energie aan wilt besteden of beter een professional voor kan inhuren. 

2. Combineer digitale marketing met persoonlijk drukwerk voor meer impact
Een groot voordeel van de nieuwste printtechnieken is dat je elk stuk drukwerk uniek kunt maken. Je kunt dus speciale aanbiedingen of boodschappen laten drukken die speciaal voor de ontvanger bedoeld zijn. Door het persoonlijk of herkenbaar te maken is de kans op een waardevolle reactie groter. Gebruik dezelfde vormgeving voor je fysieke drukwerk als voor je online advertenties. Die wisselwerking is goud waard, zeker wanneer je aan je branding wilt werken. Een gezonde combinatie tussen online en offline zorgt voor meer impact! 

3. Selectie van materialen en afwerkingen

Drukwerk bestellen kan je vele soorten materialen en afwerkingen kiezen. Het soort papier en de afwerking zijn heel belangrijk voor hoe mensen je merk zien of hoe jij je wilt presenteren. Door dikker papier of speciale effecten zoals laminering of foliedruk te gebruiken ziet je drukwerk er chiquer uit en valt het vaak sneller op. Daarnaast is de duurzame factor ook steeds belangrijker. Gelukkig krijgen we steeds meer opties voor milieuvriendelijk drukwerk, zoals gerecycled papier of plantaardige inkt. Dit is niet alleen beter voor het milieu, maar laat je bedrijf ook in een goed daglicht staan. Het is goed om te weten dat het over het algemeen wel iets duurder is in aanschaf. 

4. Blijf jezelf verbeteren

Ontwikkeling is natuurlijk erg belangrijk en om te kunnen leren van je campagnes wil je deze meetbaar mogelijk maken. Je wilt weten wat de effecten zijn geweest, zowel online als offline. Zeker in dat laatste geval gaat dat wat lastiger, maar kun je dit wel doen met offline-materiaal met unieke codes bijvoorbeeld. Bepaal samen met je collega’s of partners hoe je dit in het vervolg beter kunt doen en blijf jezelf verbeteren.  Gebruik die informatie dan om je volgende acties nog beter te maken.  


Drukwerk is nog steeds erg belangrijk als reclame en promotiemiddel, vooral als je dit combineert met de online kanalen. Zorg daarom voor een uitgewerkt plan. Gebruik online en offline uitingen door elkaar, maar wel met dezelfde uitstraling en boodschap. Durf fouten te maken en trek je leerpunten uit de afgelopen campagnes om te gaan knallen met de volgende!

reacties op “4 essentiële tips voordat je aan de slag gaat om drukwerk te bestellen!





Plaats een reactie