Er zijn 2 mogelijkheden om de verzendkosten in te stellen.
1. Per land en dan per product:
Als er verzendkosten per land zijn ingesteld worden deze berekend, maar heb je bij je product een hogere verzendkosten ingesteld dan worden deze berekend (er wordt altijd van de hoogste verzendkosten uit gegaan).
2. Op gewicht:
Het totaalgewicht van alle artikelen uit de winkelwagen worden bij elkaar opgeteld en dan wordt de verzendkosten berekend die je bij dat gewicht hebt opgegeven.
Let op: verzendland moet wel worden opgegeven voor de verzending, je kunt hier de verzendkosten op 0 zetten.
Uitleg instellen zoals optie 1:
Je kan de verzendkosten instellen op de beheerpagina -> instellingen.
Je bent nu op het overzicht van alle instellingen voor je webshop. Hier kan je kiezen voor de optie ‘ verzendkosten’.
Je bent nu in het verzendkosten overzicht. Geef hier de gewenste verzendmethode op.
Klik op opslaan.
Wil je de verzendkosten per verzendland berekenen kies dan vervolgens ‘verzendland toevoegen’.
Geef hier alle velden de gewenste gegevens op.
Klik op opslaan om het verzendland toe te voegen aan het overzicht.
Nu heb je de verzendkosten opgegeven per land. Maar je kan bij een product eventueel een afwijkende verzendprijs opgeven. Dit kan je doen bijvoorbeeld wanneer een bepaald product altijd als pakketje moet worden verzonden.
Je stelt afwijkende verzendkosten voor producten in via de beheerpagina -> pagina’s -> producten.
Je bent nu in het overzicht van de producten. Hier kan je het gewenste product opzoeken waarvan je een afwijkende verzendprijs wil opgeven (in ons geval de tragus piercing steentje aqua).
Je bent nu in de beheeromgeving van het product. Hier kan je bovenaan het kopje ‘opties’ nemen.
Je bent nu in de opties van het product. Hier kan je afwijkende verzendkosten opgeven.
Klik op opslaan om de wijzigingen door te voeren. Deze verzendkosten worden dan berekend wanneer een klant dit product zal bestellen.
Uitleg instellen zoals optie 2:
Verzendkosten op gewicht kunnen worden ingesteld via de beheerpagina -> instellingen.
Je bent nu op het overzicht van alle instellingen voor je webshop. Hier kan je kiezen voor de optie ‘ verzendkosten’.
Je bent nu in het verzendkosten overzicht. Geef hier de gewenste verzendmethode op.
Klik op opslaan.
Scrol nu naar beneden, en voeg een verzendgewicht toe.
Je kan hier het verzendland opgeven, de gewenste verzendkosten, en het ‘vanaf’ gewicht en ‘tot’ gewicht. Het gewicht is per aantal gram.
Klik op opslaan om de wijzigingen door te voeren in de webshop.
Let op: zorg ervoor dat je bij je producten ook de juiste gewicht hebt opgegeven. Dit doe je op de beheerpagina -> pagina’s -> producten -> kies gewenste product -> op tabblad algemeen kan je het aantal gram opgeven.
Reacties
Goedenavond
U kunt dit op de beheerpagina van uw webwinkel instellen, dit kan hier:
1. Klik op het kopje verzendkosten
2. Klik op verzendkosten
3. Klik op het land waar u dit wilt instellen
4. Zet bij franco levering 100 euro neer
Nu worden er bij bestellingen in uw webwinkel boven de 100 euro geen verzendkosten berekend bij het land waar u dit heeft ingesteld.
Met vriendelijke groet
Leon
Team gratis webshop beginnen
Ik heb een probleem met het instellen van verschillende verzendkosten.
Ik wil boven de 100 euro gratis verzenden, brievenbuspost is gratis en afhalen is ook gratis.
Ik snap niet hoe ik het moet doen.
Nu heb ik een bestelling gehad waar geen verzendkosten voor gerekend zijn, terwijl dat wel moest.
Groet, Steinie
Goedenavond,
Het komt omdat u een leeg land erin had zitten, als het lege land wordt gekozen worden er geen verzendkosten berekend.
Wij hebben dit nu voor u aangepast.
Met vriendelijke groet,
Leon
Team Gratis Webshop Beginnen
Ik heb nu al een aantal keren achter elkaar gehad dat de verzendkosten niet goed worden berekend, erg vervelend.
Het hoogst ingestelde tarief gaat natuurlijk niet op, als er meer wordt besteld loopt dat op. Ik heb het nu ingesteld op gewicht maar da berekend hij alsnog niet goed naar belgie...
Mijn vorige vragen werden niet bepaald duidelijk beantwoord dus heel graag een dudielijk antwoord?
Mvg. Marjon
Goedemiddag,
U kunt altijd daarna nog de verzendkosten aanpassen.
1. Ga naar de verkooporder toe die is geplaatst op uw webwinkel
2. Verder het artikel verzendkosten
3. Voeg nieuw artikel toe met de nieuwe verzendkosten, bv 2 euro.
Nu is er een nieuw artikel toevoegt aan de verkooporder met de juiste verzendkosten.
Want misschien handiger is de verzendkosten per artikel in te stellen, hij kijkt dan altijd naar de hoogste verzendkosten en deze berekend hij dan.
Wel moet u dan bij elk artikel de verzendkosten instellen.
Met vriendelijke groet,
Leon
Team Gratis Webshop Beginnen
Ik heb de verzendkosten op 6,75 gezet en voor afhalen op -1 (gratis). Maar sommige bestellingen kunnen gewoon door de brievenbus, op gewicht instellen is hier niet aan de orde want het ligt meer aan de omvang. Kan ik zodra een bestelling is geplaatst de verzendkosten ook bewerken!!?? Bijv. dat je er 2 euro van maakt ipv 6,75 euro?
Goedenavond,
U kunt zelf aangeven of u BTW over de verzendkosten wilt berekenen.
1. Login op de beheerpagina van uw webwinkel
2. Klik op het kopje verzendkosten
3. Klik op verzendkosten overzicht
4. Wijzig het land waar u de btw voor wilt wijzigen, bijvoorbeeld Nederland, en vul bij BTW Verzendkosten in %: 19 in en dan wordt er 19% BTW over de verzendkosten berekend.
Met vriendelijke groet,
Leon
Team Gratis Webshop Beginnen
Aangezien er over de verzendkosten ook btw moet worden betaald vraag ik mij af waarom de btw niet op het totaalbedrag wordt berekend in plaats van zoals nu apart. Ik heb het nu maar zo ingevuld dat er geen btw over de verzendkosten wordt berekend maar dat klopt natuurlijk niet!
Goedemiddag,
Bij de verzending op gewicht wordt het gewicht van alle artikelen die in uw winkelwagen zit opgeteld, als het totaal gewicht bijvoorbeeld 150 gram is kijkt hij bij de verzendtabel bij gewicht 150 gram, u heeft hier ingevuld 2 euro, hij rekent dan 2 euro verzendkosten als er voor land: Nederland verzonden via TNT is gekozen.
De mogelijkheid om bijvoorbeeld kiala apart te vermelden is er niet, dit moet via het verzendland, anders moeten mensen ook heel veel keuzes gaan maken voor er besteld kan gaan worden.
Als een klant niet kan bestellen zullen ze de cookies inderdaad geblokkeerd hebben, maar dan kunnen ze nergens anders ook bestellen, wij gaan kijken of wij hier een melding van kunnen maken als de bezoeker de cookies uit heeft staan.
U kunt op de beheerpagina van uw webwinkel de order handmatig aanpassen en een nieuw artikel toevoegen als u wilt, zo kunt u de verzendkosten ook opnieuw toevoegen aan de order. (Wel moet de verzendkosten dan ook met de hand berekend worden omdat u de order ook met de hand aanpast)
U kunt dan zelf bepalen of u de klant een bevestiging stuurt, dit staat bij de order helemaal onderaan.
Met vriendelijke groet,
Miranda
Team Gratis Webshop Beginnen
Beste Leon,
Mijn webwinkel heb ik nu al een tijdje draaien, en ik ben best te spreken over hij loopt.
Maar met nog wat extra aanpassingen zou het nòg prettiger gaan...
Tegen de volgende dingen loop ik nog aan :
Zoals bij de verzendkosten. Ik heb de verzendkosten per artikel op gewicht op gewicht ingesteld.
Toch werkt die berkening nog niet helemaal lekker, vooral als mensen diverse artikelen bestellen.... De keuze dat dan de verzendkosten van het zwaarste artikel geldt, gaat dan meestal niet op. Want het totale pakket wordt dan natuurlijk wel zwaarder (en soms ook groter!).
Daarbij heb ik ook de keuze dat mensen via Kiala kunnen bestellen. Maar het feit dat mensen dit aan moeten geven bij de landkeuze, pikken klanten niet op.
Ook al heb ik dit (naar mijn idee) wel duidelijk omschreven. Is het niet mogelijk om voor de manier van verzenden een los keuze menu te maken?
Ik denk dat dat veel verwarring wegneemt.
Ook heb ik af en toe nog een klant die aangeeft niet te kunnen bestellen (waarschijnlijk komt dat dan duur hun cookie instelling). Vaak zijn het mensen die niet zo handig zijn op de computer en niet zo goed weten hoe ze dit moeten oplossen. Is het niet mogelijk dat er een melding verschijnt met uitleg wat ze moeten doen?
En als een klant bij nader inzien toch een aanpassing wil in de bestelling. Een ander artikel of iets erbij... Dan kan je de verzendkosten ook niet meer veranderen...
Overigens krijgt de klant bij een verandering in de order (als ik dat invoer) dan opnieuw een orderbevestiging van?
Nou een hele waslijst met punten.
Het zou fijn zijn als in de toekomst nog wat op deze gebieden zal worden aangepast.
vr. gr.
Emmie van de Griend
http://www.moimi.eu