je kan een standaard e-mail bevestiging instellen. Deze mail ontvangen de klanten wanneer deze een bestelling hebben geplaatst. Hierin staan de gegevens van de bestelling, de artikelen die de klant heeft besteld en de opgegeven NAW gegevens.
Maar hoe stel je deze eigen e-mail bestelbevestiging in?
Ga op de beheerpagina naar instellingen.
Je bent nu in het overzicht van alle instellingen die er mogelijk zijn voor de webshop. Hier kan je kiezen voor de optie ‘winkelwagen’.
Je bent nu in het overzicht van de winkelwagen. Hier kan je een aantal instellingen opgeven die betrekking hebben op de winkelwagen. Kies hier voor de optie ‘standaard e-mailbevestiging’.
Je komt nu in de editor waar je de e-mailbevestiging kan opgeven. Laat je dit veld leeg, dan zal de standaard bestelbevestiging worden verzonden (zie onder de editor voor een voorbeeld e-mail bestelbevestiging).
Reacties
Beste Gaby,
er wordt een automatisch status mail verzonden vanuit het adres die je hebt opgegeven onder het kopje notificaties. Deze wordt verzonden naar je klant, en naar jezelf.
Wat lukt het precies niet, krijg je een foutmelding of hoe precies Welk mail programma werk je mee
Ik hoor het graag van je.
hallo,
Er is denk ik iets misgegaan en ik kan niet achterhalen wat dat is.
Normaal kregen klanten altijd een bevestigingsmail, en kon ik een vanuit de site een mail versturen met de status van de bestelling.
Dit beide lukt me niet meer.
Kunnen jullie me helpen
Hartelijke groeten Gaby
Na het plaatsen van een bestelling zou er een standaard bevestigingsmail worden gestuurd aan de koper. Voorheen stonden daar dan alle bestelde producten in. Nu alleen een ordernummer. Ik kan nergens vinden hoe dit komt of veranderd kan worden. Ik wil heel graag dat de bevestigingsmail een overzicht heeft van alle bestelde producten.
Met vriendelijke groet, Mariel
Beste Peter Braddock,
Je kunt dit naar eigen wens inrichten, dit kan op de beheerpagina van uw webshop onder het kopje winkelwagen.
Hier kan een eigen bevestigingsemail en stap 4 in winkelwagenproces worden opgegeven.
Is deze leeg zal de standaard worden gebruikt.
Met vriendelijke groet,
Ben
Team Gratis Webshop Beginnen
Ik heb vanmiddag denk ik een fout gemaakt. De klanten kregen altijd een overzicht te zien nadat ze besteld hadden dus zeg maar voor de betaling zou worden uitgevoerd. Dit is weg de klant ziet niet wat ze gaan betalen/bestellen. Ook in de bevestigingsmail is alles verdwenen. De bevestigingsmail bevat nu alleen een ordernummer verder niets! Help!! Kan je dit weer terug zetten zoals het was, dit staat zo onprofessioneel. Dank je wel Peter
Beste Anneke
U heeft eigen variabelen ingevuld deze heb ik nu voor u weg gehaald zodat hij de standaard weer pakt in de winkelwagen.
Met vriendelijke groet
Ben
Team Gratis Webshop
Hallo
Ik heb iets verkeerd gedaan met de tekst van de winkelwagen.
De e-mail die de klanten nu ontvangen is zonder header en tekst. Alleen de bestelde artikelen en factuur- en afleveradres. Het is ook breed i.p.v. smal in een gekleurde achtergrond.
Ik heb al diverse malen geprobeerd het aan te passen maar het blijft hetzelfde. Ik heb een paar keer op het knopje code gedrukt misschien ligt het daar aan.
Kunnen jullie het weer voor mij terugbrengen zoals het was. Of anders mij laten weten hoe ik het zelf weer goed kan krijgen.
Groeten Anneke