Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden zijn erg belangrijk. Deze vertellen je klant zijn / haar rechten en plichten wanneer hij / zij een aankoop doet. Het belang van goede en eerlijke algemene voorwaarden zijn van belang zodat de klant weet waar hij aan toe is.

In je algemene voorwaarden mag je nooit liegen, of je klanten misleiden door op bepaalde punten je voorwaarden mooier te maken dan dat ze werkelijk zijn.

Wist je dat algemene voorwaarden ook aan wettelijke eisen moet voldoen? Laat zo’n juridisch document altijd opstellen door een specialist. Deze vragen veel geld, maar dit verdient zich zeker terug in je uitstraling en professionaliteit.

Je kan er ook voor kiezen om je aan te sluiten bij een webwinkel keurmerk. Deze hebben veelal ook standaard algemene voorwaarden die je mag gebruiken. Wanneer je de algemene voorwaarden overneemt, dan ben je als webshop goed afgedekt en heeft de klant ook zijn diversiteit aan rechten.

Zet altijd in de footer (= De tekst die onderaan iedere pagina van een document verschijnt) van je webwinkel de algemene voorwaarden die een link naar de algemene voorwaarden pagina heeft.

Het hebben van een eigen algemene voorwaardenpagina is dus een must. Op deze pagina kan je de klant ook aanbieden de algemene voorwaarden als PDF te downloaden. Vergeet je klant niet te informeren naar de algemene voorwaarden, vermeld ze op de facturen en eventueel op de bestelbevestiging.  


Relevante vragen:
- Verzekeringen voor je webwinkel?
- De belangrijkste punten van je algemene voorwaarden?
- Wie is de webshopeigenaar?
- De wettelijke verplichtingen van je algemene voorwaarden
- Transparantie in je verkoopprijs