Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina. SLUITEN

Het belang van de klantenservice

Vandaag de dag zijn er heel veel webshops online. Iedereen kan en wil een leuke webshop beginnen want wat is er nu fijner dan lekker vanuit je huis kunnen werken en je geld verdienen?

Wil je een echt grote webshop worden, en is het belangrijk dat je uitblinkt in je klantenservice. Dit wil niet zeggen dat je alles maar moet accepteren, maar soms moet je even twee keer nadenken over een bepaalde afhandeling van een klacht.

Klanten letten namelijk heel erg op de klantenservice. Vooral een eerste keer als ze bestellen letten ze goed op of hun als klant centraal staan, hoe de communicatie is, de afhandeling van de bestelling en de reacties op hun vragen.

Ook letten ze goed op wat de mening van andere voorgaande klanten zijn. Dit is een cruciaal punt voor online klanten. Snel en adequaat reageren op vragen is wat de klant tegenwoordig wil. Klanten willen niet een dag wachten op een reactie waarin ze interesse hebben. Moeten ze wel lang wachten, bestellen ze het wel in een andere webshop.

Veel grote webshops hebben een klantenservice die per telefoon, mail of chat bereikbaar zijn. Bereikbaarheid is dus een grote en belangrijke factor. Vooral wanneer je ook nog eventueel in de avond en weekenden bereikbaar bent is dus een plus punt aangezien wij in Nederland steeds meer een 24-uurs mentaliteit ontwikkelen.

Zorg door middel van een goede klantenservice ervoor dat je de concurrenten voor blijft.


Relevante vragen:
- Klantenservice?
- Algemene veel gestelde vragen (FAQ)
- Telefoonnummer en e-mailadres
- Chatfunctie in je webshop