Als webshop eigenaar wil je graag dat bezoekers reacties achter laten in je gastenboek. Je kan heel gemakkelijk in je template een gastenboek menu plaatsen. Maar hoe doe je dit nu precies?
Ga op de beheerpagina naar vormgeving.
Je zit nu in de overzichtspagina van de vormgeving.
Kies hier voor ‘kies een template’.
Kies hier je template die je actief hebt staan ( in ons geval template Teunie).
Activeer het gastenboek menu op de plaats waar je deze wil hebben staan.
Klik vervolgens op opslaan om deze wijziging in de template op te slaan (Niet de vinkjes uitzetten, anders ben je de gehele homepagina kwijt, en je lettertypes, kleuren ed).
Klik op bekijk je webshop bovenaan de beheerpagina om de wijzigingen op de webshop zelf te bekijken (eventueel met F5 aangevuld).
LET OP: Bij het zelf samenstellen van de template moeten dus alle menu's worden aangegeven die zichtbaar moeten zijn op de webshop, er wordt namelijk een eigen template gemaakt.
Reacties
Beste Becca,
ik heb je gastenboek in je footer geplaatst.
Kunnen ze daar een reactie plaatsen in je gastenboek.
even via de beheerpagina bekijk uw webshop klikken.
hopende je hiermee voldoende te hebben geholpen.
Hoi,
Mijn webwinkel is beccasandydesign. Ik heb geen idee hoe ik het gastenboek goed moet toevoegen. Ik heb bovenstaande geprobeerd maar in mijn template is de keuze gastenboek niet aanwezig bij vormgeving.
Hoe plaatsen mensen eigenlijk een reactie Kan de reactie ook op de home pagina in t klein te zien zijn Dit zie je ook wel op andere websites.
Bedankt
Beste Mirela,
je had het bijna goed, je had type pagina nog op gewone pagina staan, dit heb ik even op gastenboek pagina gezet, en nu doet hij het wel, en kunnen klanten een reactie achterlaten.
Hopende je hiermee geholpen te hebben.
Beste,
Ik heb alles gedaan zoals boven genoemd alleen op de menu boven heb ik de gastenboek staan en aan de rechter menu staat niks op, as ik op het gastenboek aanklik is het veld ook leeg
Hoe moet ik dit wijzigen zodat klanten een reactie kunnen plaatsen
Alvast bedankt,
Mirela
Beste Eline,
Een reactie kan altijd geplaatst worden in het gastenboek, alleen je hebt geen link naar de gastenboek pagina staan, je kan een informatie menu aanmaken en deze toevoegen aan je template.
Informatie menu aanmaken onder het kopje paginas -> tekstpaginas -> pagina toevoegen -> aan informatie menu 1 toevoegen.
Daarna kunt u het informatie menu aan uw template toevoegen onder het kopje vormgeving -> maak je eigen template.
Met vriendelijke groet,
Leon
Team Gratis Webshop Beginnen
Hallo,
Mijn klant wilde net een reactie plaatsen in mijn gastenboek, maar dat lukte niet. Waar kunnen klanten dat doen Of moet ik nog wat aan mijn instellingen veranderen voordat ze een reactie kunnen plaatsen
Groetjes, Eline
Hallo,
Mijn klant wilde net een reactie plaatsen in mijn gastenboek, maar dat lukte niet. Waar kunnen klanten dat doen Of moet ik nog wat aan mijn instellingen veranderen voordat ze een reactie kunnen plaatsen
Groetjes, Eline
Beste Petra
Wij hebben dit nu aangepast voor u.
Met vriendelijke groet
Ben
Team Gratis Webshop Beginnen
Goedemiddag
Ik wil graag reageren op een bericht in het gastenboek door zelf een bericht te plaatsen maar ik krijg een foutmelding:
Uw e-mail bericht is NIET verzonden reden:
Cijfers zijn niet toegestaan in de naam.
Dit is voor mij heel vervelend aangezien de naam van de webshop een cijfer bevat en ik dus niet officieel kan reageren. Ik wil gewoon uit naam van de webshop kunnnen reageren dat staat verweg het professioneelst.
Kun u dit voor mij wijzigen
Alvast bedankt
Petra
Goedemiddag
Dat klopt er zijn wat wijzigingen geweest met betrekking tot hack en spam mogelijkheden dus alles is beter beschermt.
Hierdoor was het uitroepteken ook weg gelaten deze kan nu weer geplaatst worden.
Met vriendelijke groet
Ben
Team Gratis Webshop Beginnen