Wanneer je een order hebt ingepakt, en je deze klaar hebt liggen om te verzenden wil je de klant hiervan op de hoogte brengen. Dit kan je doen door de klant een status mail te sturen.
Ga op de beheerpagina naar orders -> verkooporders.
Je komt dan op de verkooporders pagina overzicht. Hier kan je de gewenste order aanklikken waarvan je de orderstatus wil verzenden. Bijvoorbeeld in dit geval verkooporder: 88888834. Klik deze order aan.
Zorg dat de order de juiste status heeft (in dit geval moeten we de status aanpassen van in behandeling naar verzonden), en klik vervolgens op status mail verzenden.
Je krijgt dan een pop up van de (standaard) mail hoe je die hebt ingesteld bij status mails (hier later meer over). Hier kan je de e-mail eventueel nog aanpassen en ervoor kiezen om eventueel een PDF factuur mee te sturen. Ben je klaar, kies dan versturen en de status mail zal worden verzonden naar de klant.
Reacties
Beste Natasja,
deze kan je helaas niet zelf aanpassen dit ivm het boekhudsysteem ed erachter
Goedendag,
Is er ook een mogelijkheid dat ik zelf een verkooporder status aanmaak.
Ik zou namelijk heel graag de status opgehaald en betaald en opgehaald willen aanmaken.
Deze mis ik namelijk. En zou ik vooral voor mijn eigen overzicht erg handig vinden.
mvg Natasja
Beste Marianne,
De mail wordt inderdaad niet automatische verzonden, wel automatische opgemaakt.
Bij de verkooporder onder tabblad opties kun je de mail met 1 druk op de knop versturen, deze is dan al aangemaakt voor u namelijk.
Met vriendelijke groet,
Ben
Team Gratis Webshop Beginnen
Als ik de berichten bij e-mail orderstatus heb aangepast, klopt het dan dat ze niet automatisch worden verstuurd bij het veranderen van de verkooporder Of moet ik het bericht dan copypasten in de verkooporder van de klant
Met vriendelijke groet,
Marianne
Beste Leen De Vocht
Het versturen van status berichten kan momenteel nog niet automatische we hebben dit genoteerd voor als we de beheerpagina gaan aanpassen. Hartelijk dank.
Met vriendelijke groet
Ben
Team Gratis Webshop Beginnen
Beste
Bestaat ook de mogelijkheid dat het versturen van de statusberichten automatisch gebeurd
Mvg Leen De Vocht
Beste Christian Rosbeek
Op de beheerpagina kunt u per order status een standaard opmaken dit kan onder het kopje orders -> status berichten.
Er kunnen dan verschillende variabelen worden ingevuld waar bijvoorbeeld het bedrag ordernummer of naam van de klant komt te staan.
In het status bericht vult u bijvoorbeeld in: Beste klantnaam en dan wordt bij de verkooporder de naam van de klant automatische ingevuld.
Als u dan naar het kopje orders -> verkooporders -> verkooporder aanklikken -> tabblad opties gaat staat de e-mail helemaal ingevuld dus bijvoorbeeld Beste Christiaan.
Met vriendelijke groet
Ben
Team Gratis Webshop Beginnen
Goedendag
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niets begrijp van die automatische berichten. Als ik de boel automatisch wil laten verlopen moet ik alsnog per bericht invoeren wat de naam van de klant het bedrag en het ordernummer was
Met vriendelijke groet
Christian Rosbeek
Bodyjewelsshop.nl
Goedenavond
Als u bv in de standaard status mail in vuld ordernummer wordt het ordernummer van de order automatische ingevuld.
Als u dan naar de order gaat naar tabblad opties kunt u de status email versturen en wordt de email die u heeft ingesteld automatisch ingevoerd en het ordernummer van die order ook direct.
Met vriendelijke groet
Leon
Team Gratis Webshop Beginnen
Helaas begrijp ik niet hoe ik onderstaande in moet vullen bij de status bestelling.
Bijvoorbeeld als mijn klanten wel bestellen maar niet inloggen.
Als ik de verzonden e-mails bekijk staat het er niet automatisch in.
Vul dit in en het wordt in uw email automatische aangepast.
ordernummer Ordernummer verkooporder
orderdatum Orderdatum verkooporder
bedrag Factuurbedrag verkooporder
klantnaam Klantnaam verkooporder
TTCODE Track en Trace code verkooporder
betaallink iDeal betaallink sisow
Hoor graag
Met vriendelijke groet
Jaap Wisse