Wanneer je een order hebt ingepakt, en je deze klaar hebt liggen om te verzenden wil je de klant hiervan op de hoogte brengen. Dit kan je doen door de klant een status mail te sturen.
Ga op de beheerpagina naar orders -> verkooporders.
Je komt dan op de verkooporders pagina overzicht. Hier kan je de gewenste order aanklikken waarvan je de orderstatus wil verzenden. Bijvoorbeeld in dit geval verkooporder: 88888834. Klik deze order aan.
Zorg dat de order de juiste status heeft (in dit geval moeten we de status aanpassen van in behandeling naar verzonden), en klik vervolgens op status mail verzenden.
Je krijgt dan een pop up van de (standaard) mail hoe je die hebt ingesteld bij status mails (hier later meer over). Hier kan je de e-mail eventueel nog aanpassen en ervoor kiezen om eventueel een PDF factuur mee te sturen. Ben je klaar, kies dan versturen en de status mail zal worden verzonden naar de klant.
Reacties
Goedemiddag,
Momenteel staat dit op handmatig, dit gaat straks weer automatische.
Nu kunt u dit vinden onder het kopje orders -> mijn klanten -> klant aanklikken -> wijzigen -> gebruikersnaam en wachtwoord.
Met vriendelijke groet,
Ben
Team Gratis Webshop Beginnen
Goedenavond,
Als ik een mail krijg dat een klant zijn wachtwoord is vergeten en een nieuwe heeft opgevraagd, moet ik dan zelf actie ondernemen of gaat dit automatisch? Ik kan het nergens terugvinden.
Mvg,
L. van der Poel
Goedemiddag,
Als deze melding er komt te staan is de email ook verzonden aan de klant.
De email kan in het spamfilter van de klant zijn gekomen natuurlijk, dit gebeurd wel eens vaker bij bijvoorbeeld gmail emaialdressen.
Met vriendelijke groet
Ben
Team Gratis Webshop Beginnen
Ik krijg vaak van klanten te horen dat ze geen bevestigingsmail of status email krijgen van de bestelling.
Ik verstuur deze wel via de webshop.
Hoe kan ik controleren of de mail wel goed aankomt?
Er komt wel in het rood te staan "email is verzonden".
Goedemorgen,
U moet de status email naar de klant sturen bij de verkooporders.
1. Login op de beheerpagina van uw webwinkel
2. Klik op het kopje orders
3. Klik op verkooporders
4. Klik de verkooporder aan
5. Klik op tabblad opties
6. Hier kunt u de status email naar uw klant versturen.
Met vriendelijke groet,
Ben
Team Gratis Webshop Beginnen
beste,
helaas lukt het mij niet om een status mail naar mijn klanten te sturen, ondanks de informatie die ik doorgelezen heb.
Ik krijg niet te zien verzenden naar klant, ook niet zoals het voorbeeld laat zien, kan ik totaal niet vinden.
Zoals het voorbeeld plaatje laat zien "test status" heb ik niet!!!
En dan kan ik moeilijk iets verzenden, wat ik niet professioneel vind om het nu zelf per email te moeten doorgeven...
Hoop dat je mij z.s.m. een oplossing kan aanbieden!
hartelijk dank alvast
Mvg Maxine van Ligten
M-Lifestyle & Bijoux